Wednesday, September 3, 2014

පරමාර්තකාමි වෙඩිමුරය...

අහස දෙස බලමින්
පොළව දෙස බලමින්
හුල්ලන්නේ,
තම දරුවන්ගේ
බඩගින්න දකිමින් සිටීමට
නොහැකි හෙයිනි
නමුදු
කෙසේ කියම්ද?
කෑමට යමක් නැති වග..
චිත්ත පීඩාවෙන් තලි පොඩි වී
යන යුගයක
තම හේනේ හට ගත්
සහල්,
කුරහන්,
මුං බෝංචි
කුණු කොල්ලෙට ගත් හෙයින්
කිරි පිටි පැකට් එකක් වත් ගන්නට
අතේ පිච්චියක් නැති හෙයින්
තම දරුවන් හඩන හැටි
කෙසේ වාවන්නද?
අට පහ නොදත් දරුවන් එසේ හැඩුවත්
අට පහ දත් දරුවා නොහඩා සිටිනුයේ
තම පවුලේ පීඩිත බව දැක විනා
ඔහුට බඩගින්නක් නොදැනෙන හෙයින් නොවේ..
බඩගින්නක් දැනුනත් ඉවසා සිටිනුයේ
මවගේ චිත්ත සන්තාපය
තවත් ඉවසීමට නොහැකි බැවිනි..
ගෙදර හල් ඇටයක් වත් නොමැති වග
ලෝකයට හන්ගමින්
තුන් වෙලාම සරුවට බුදින බව
ලොවට පසක් කරනුයේ
ලෝකයෙන්,
තමනට් හා පවුලට
ලැබෙන
නවනින්ගිරවෙන් බේරීමට විනා
අන් දෙයක් නිසා නොවෙයි..
ජල චක්‍රය,
කාබන් චක්‍රය,
නයිට්‍රජන් චක්‍රය සේම,
බඩගින්න සගවීමේ චක්‍රයද
ලොව තුල ජනිත වී ඇත්තේ
බඩ ගින්නෙන් තලි පොඩි වී ගිය
හේන් ගොවියන්,
මධ්‍යම පාන්තික රජයේ සේවකයන්,
කම්කරුවන්,
දෛනික කුලී කරුවන්
සහ..,
අද සමාජයේ ජීවිතය
ගැට ගසා ගැනීමට වෙර දරන
අපටත් නොදැනෙන ලෙසිනි...
නව වසන්තයක් දෙන බව පවසන විට
වැල යන අතට මැස්ස බදිනුයේ
සුපුරුදු ලෙස ඊනියා සමානාත්මතාවයේ
කතිරය ලබා දෙමිනි..
කතිරය ලබා ගැනීමට
තුත්තිරිගස් අල්ලමින් පැමිණෙන්නන්
තම ඉලක්කය ලගා කර ගැනීමෙන් පසු
පිට පාරෙන්ම දුවනුයේ
නව වසන්තයේ නිම් වළලු
ඔවුනගේ පරම්පරාවන්ට උරුම කර දෙමිනි..
මෙය දකින
අසරණ බැවින් පීඩිත වුවන්
අවසානයේ පවසනුයේ,
මුන්ට සැලකු අපිට මඩු වලිගෙන් තලන්න ඕනේ යයි
තමන්ටම ගරහමිනි..


















බඩගින්නේ ආස්වාදය ලබමින්
ජීවන උද්දමනයේ පහස ලද්දෝ
දැක දැකම,
තරු පහේ
කෑම කඩ වල
සප්පායම් වන පාලකින්
පවසනුයේ
අපිට මේවා ලැබුනේ පෙර පින් නිසා යයි
පවසමිනි..
එසේ වුවත්
අපගේ දායකත්වය නොලැබුණි නම්
පෙර පින් අහෝසි වී යාමටද ඉඩ තිබුණි
බව,
ඔවුනට නොවැටහෙනුයේ
ඔවුන්ගේ මොළ ගෙඩි තුල ඇති
ආත්මාර්ථකාමී බවේ
කුකුල් අඩි සටහන් වී ඇති බැවිනි..
නව වසන්තයේ
භෞතික ස්වරූපයන්
ගොඩ නැගීමට මත්තෙන්
මනුෂ්‍යයන්ගේ සබැ ඕනෑ එපාකම්
දකින්නට හැකිනම්
ඔවුන්ගේ පරමර්තකාමී බවේ
ශේෂ්ඨ පරම චින්තනය
ජීවන උද්දමනයේ පහස ලද්දන්ගේ හදවත් තුල
සටහන් වනවා මෙන්ම
බඩගින්න නමැති වෙඩිමුරයටද
නැවතීමේ තිත සටහන් වනු ඇත..

"මිනිසුන් වන අපගේ සබැ ස්වරුපය අපටත් නොදැනීම සැගවී යනුයේ ලෝකයෙන් ලැබෙන සීමා රහිත වූ සරදමට ඇති බිය හෙයිනි"


No comments:

Post a Comment